Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Poslední revize Obě strany příští revize
articles:oddilove_tatry_2020 [2020/02/25 14:57]
Blanka Pechačová
articles:oddilove_tatry_2020 [2020/02/25 15:06]
Řádek 29: Řádek 29:

{{ :​articles:​img_4963.jpg?​300|Klavído na Veverčáku (foto: Tom Vacek)}} {{ :​articles:​img_4963.jpg?​300|Klavído na Veverčáku (foto: Tom Vacek)}}
-Odhodlaně se hned v pondělí ráno vydáváme na Svišťový hřeben. K mému a Tomášovu plánu se přidávají dvojice Želva + Anička a Klavído + Luboš. Při výstupu na hřeben utíkáme prvým zmíněným,​ načež Ževlička volá „ĎIĎIĎI,​ lepí se mi sníh na mačky, půjdeme na Svišťák okolo!“ Klavído s Lubošem nás předbíhají a u prvého jištění se rozdělujeme. Kluci nám sice utekli asi o dvě hodiny, ale my věděli, že počasí vydrží a není kam spěchat. Určitě ne do toho rasta-slumu,​ abychom po zbytek dne vrněli slastí ​nad reggae ​stylem. Rozhodli jsme se lezení na Svišťovém hřebeni vychutnat, včetně půl hodinového ​pobytu na vrcholu (2382,6 m n. m.). Málo sněhu nás bezesporu trochu zbrzdilo, ale ryze otevřeně svou šnečí rychlost přikládám spíše několikatýdennímu nelezení, nezřízenému žraní vánočního cukroví a sem tam i nedůvěře v hroty svých turistických maček.+Odhodlaně se hned v pondělí ráno vydáváme na Svišťový hřeben. K mému a Tomášovu plánu se přidávají dvojice Želva + Anička a Klavído + Luboš. Při výstupu na hřeben utíkáme prvým zmíněným,​ načež Ževlička volá „ĎIĎIĎI,​ lepí se mi sníh na mačky, půjdeme na Svišťák okolo!“ Klavído s Lubošem nás předbíhají a u prvého jištění se rozdělujeme. Kluci nám sice utekli asi o dvě hodiny, ale my věděli, že počasí vydrží a není kam spěchat. Určitě ne do toho rasta-slumu,​ abychom po zbytek dne vrněli slastí ​v rytmu reggae. Rozhodli jsme se lezení na Svišťovém hřebeni vychutnat, včetně půlhodinového ​pobytu na vrcholu (2382,6 m n. m.). Málo sněhu nás bezesporu trochu zbrzdilo, ale ryze upřímně svou šnečí rychlost přikládám spíše několikatýdennímu nelezení, nezřízenému žraní vánočního cukroví a sem tam i nedůvěře v hroty svých turistických maček.

-Spolu s pěkným počasím nás na chvíli ​opustí ​i reggae. „Škoda, málem se mi to začalo líbit,“ konstatuje Andu u stolu, ke kterému se konečně v pondělí večer přidává ​i Robert. Další den má část výpravy vyrazit dolů na ledy, neb k Veverčáku míří věhlasný náš horolezec Pumpa, ještě spolu s nováčkem akce, Lenkou. A opravdu se v ranním slunečném hávu vydává Klavído ​a Ondra na lyžích a Tom pěškobusem směrem do doliny. Vycházím s nimi před chatu, ale ve znatelně postupující frontální oblačnosti usuzuji, že mám do příchodu sněhové ​vánice ​sotva dvě hodiny. Podaří se mi dobýt restdayový okruh Rovienkovou kotlinou, spolu s výšlapem na Zbojnickou kopu (2097 m n. m.). Kolem jedenácté přichází hnus z Polska (ale nic proti Polákům), takže se na mě ze Svišťového hřebene valí chuchvalce sněhu v nepřestávajících poryvech větru. Splním si své tři zdravotní hodinky pobytu na čerstvém vzduchu a mizím do uklidněné chaty dát si buchty na pare. Jak se brzy ukáže, Želva s Andu vyrazili na týž okruh, dvě hodiny po mě, tudíž v tom „nejlepším“. Ovšem v úplně „nejlepším“ zůstal Robo, který zazimováním na půdě raději nic neriskoval. Ledy klukům nezávidím ani v hezkém počasí, a nyní dvojnásob. Pumpa s Lenkou přicházejí na chatu už brzy odpoledne, kluci se vrací až za tmy. Naše původně zamýšlená šestnáctičlenná výprava tímto dosahuje letošního maximálního počtu devíti kusů.+Spolu s pěkným počasím ​a výměnou personálu chaty nás na chvíli ​opouští ​i reggae. „Škoda, málem se mi to začalo líbit,“ konstatuje Andu u stolu, ke kterému se konečně v pondělí večer přidal i Robert. Další den má část výpravy vyrazit dolů na ledy, neb k Veverčáku míří věhlasný náš horolezec Pumpa, ještě spolu s nováčkem ​oddílové ​akce, Lenkou. A opravdu se v ranním slunečném hávu vydává Klavído ​s Ondrou ​na lyžích a Tom pěškobusem směrem do doliny. Vycházím s nimi před chatu, ale ve znatelně postupující frontální oblačnosti usuzuji, že mám do příchodu sněhové ​smršti ​sotva dvě hodiny. Podaří se mi alespoň ​dobýt restdayový okruh Rovienkovou kotlinou, spolu s výšlapem na Zbojnickou kopu (2097 m n. m.). Kolem jedenácté přichází hnus z Polska (nic proti Polákům), takže se na mě ze Svišťového hřebene valí chuchvalce sněhu v nepřestávajících poryvech větru. Splním si své tři zdravotní hodinky pobytu na čerstvém vzduchu a mizím do uklidněné chaty dát si buchty na pare. Jak se brzy ukáže, Želva s Andu vyrazili na týž okruh, dvě hodiny po mě, tudíž v tom „nejlepším“. Ovšem v úplně „nejlepším“ zůstal Robo, který zazimováním na půdě raději nic neriskoval. Ledy klukům nezávidím ani v hezkém počasí, a nyní dvojnásobně. Pumpa s Lenkou přicházejí na chatu už brzy odpoledne, kluci se vrací až za tmy. Naše původně zamýšlená šestnáctičlenná výprava tímto dosahuje letošního maximálního počtu devíti kusů.

{{ :​articles:​img_20200219_115231.jpg?​400|Momentka na Východné Vysoké (foto: Tom Vacek)}} {{ :​articles:​img_20200219_115231.jpg?​400|Momentka na Východné Vysoké (foto: Tom Vacek)}}
-Na chatě je v úterý i ve středu poměrně klid, což nám dovolí se alespoň na okamžik rozpomenout,​ proč že jsme vlastně ​ tady, uprostřed hor. Přestože předpověď počasí není valnáa říká něco o silných větrech (pravdou je, měli jsme k večeři segedín), vyrážíme ve středu alespoň na pěší túru. Značně se ochladilo, oproti pondělku asi o dvacet stupňů. Silný vítr na teplotě nepřidává,​ není proto důvod mrznout někde na štandu. Výšlap do Studeného sedla a následně na vrchol Východné Vysoké (2428,6 m n. m.) nás dozajista zahřeje. Trojčlenné lyžařské družstvo přechází ze Sedla pod Kupolou samotnou Kupolu a dohání nás s lyžemi na zádech na vrcholu Východné Vysoké. Konečně máme společný vrchol, společnou fotku a počasí se také umoudřilo. Pod mrakem se nám otevírají výhledy na Rysy, toho času se přes ně přelévá nízká oblačnost, a na nejbližší Gerlach. Lyžaři sjíždějí ze sedla do Květnice a my s Tomem si užíváme nekonečného skalnato-travnato-ledovo-sněhového sestupu na Polský hrebeň (2200 m n. m.). Zde se opět scházíme s trojicí Pumpa, Lenka, Klavído a společně prostupujeme hlubokým sněhem do Prielomu (2288 m n. m.) a odtud každý po svém – někdo na lyžích, někdo po prdeli – sjíždíme do Divé kotliny. S ohledem na dobrý čas se s Tomem rozhodujeme pro cvičné vykopání záhrabu. Letošní sněhové podmínky tomu příliš nenahrávají,​ leč nějaké vhodné místo nakonec v Divé kotlině nacházíme. Po té, co se Tom asi po metru kopání dohrabe do trávy a po dvou metrech do šutru, vymýšlíme novou strategii kopání podél kamene. Je to několikametrový bouldřík, asi do metru u úpatí zavátý sněhem, a tak se nabízí využít jeho umístění k architektonickému skvostu v rámci celé Velké Studené doliny. Zanedlouho se u nás objeví Klavído, který sjíždí na chatu a o hodinku později i Lenka s Pumpou, akorát, když si jdeme do záhrabu dát čaj a čokoládu. Konstatuji, že tu útulněji, než v znovu zavedeném rastafariánském doupěti a díky neslyšnosti reggae tu je i klid, pro který jsme se přijeli.+Na chatě je v úterý i ve středu poměrně klid, což nám dovolí se alespoň na okamžik rozpomenout,​ proč že jsme vlastně ​ tady. Přestože předpověď počasí není valná a říká něco o silných větrech (pravdou je, měli jsme k večeři segedín), vyrážíme ve středu alespoň na pěší túru. Značně se ochladilo, oproti pondělku asi o dvacet stupňů. Silný vítr na teplotě nepřidává,​ není proto důvod mrznout někde na štandu. Výšlap do Studeného sedla a následně na vrchol Východné Vysoké (2428,6 m n. m.) nás dozajista zahřeje. Trojčlenné lyžařské družstvo přechází ze Sedla pod Kupolou samotnou Kupolu a dohání nás s lyžemi na zádech na vrcholu Východné Vysoké. Konečně máme společný vrchol, společnou fotku a počasí se také vylepšilo. Pod mrakem se nám otevírají výhledy na Rysy, toho času se přes ně přelévá nízká oblačnost, a na nejbližší Gerlach. Lyžaři sjíždějí ze sedla do Květnice a my s Tomem si užíváme nekonečného skalnato-travnato-ledovo-sněhového sestupu na Polský hrebeň (2200 m n. m.). Zde se opět scházíme s trojicí Pumpa, Lenka, Klavído a společně prostupujeme hlubokým sněhem do Prielomu (2288 m n. m.) a odtud každý po svém – někdo na lyžích, někdo po prdeli – sjíždíme do Divé kotliny. S ohledem na dobrý čas se s Tomem rozhodujeme pro cvičné vykopání záhrabu. Letošní sněhové podmínky tomu příliš nenahrávají,​ leč nějaké vhodné místo nakonec v Divé kotlině nacházíme. Po té, co se Tom asi po metru kopání dohrabe do trávy a po dvou metrech do šutru, vymýšlíme novou strategii kopání podél kamene. Je to několikametrový bouldřík, asi do metru u úpatí zavátý sněhem, a tak se nabízí využít jeho umístění k architektonickému skvostu v rámci celé Velké Studené doliny. Zanedlouho se u nás objeví Klavído, který sjíždí na chatu a o hodinku později i Lenka s Pumpou, akorát, když si jdeme do záhrabu dát čaj a čokoládu. Konstatuji, že tu útulněji, než v znovu zavedeném rastafariánském doupěti a díky neslyšnosti reggae tu je i klid, pro který jsme se přijeli.

Posádka chaty sice už nepouští reggae, ale i tak se přes hlasitou hudbu neslyšíme. Po jemném posilnění jdu již bez zábran tlumit repráky řka, že tohle nemám zapotřebí a že na to už jsem dost stará... Večer sdílíme dojmy s Robertem, Andu a Želvou, kteří úspěšně prostoupili jižním žlabem Velkého Javorového štítu, nicméně nedosáhli vrcholu a s důvodu časových i fyzických se vydali na ústup. Jen chudák Ondra celý den dopřával klidu bolavému koleni. Posádka chaty sice už nepouští reggae, ale i tak se přes hlasitou hudbu neslyšíme. Po jemném posilnění jdu již bez zábran tlumit repráky řka, že tohle nemám zapotřebí a že na to už jsem dost stará... Večer sdílíme dojmy s Robertem, Andu a Želvou, kteří úspěšně prostoupili jižním žlabem Velkého Javorového štítu, nicméně nedosáhli vrcholu a s důvodu časových i fyzických se vydali na ústup. Jen chudák Ondra celý den dopřával klidu bolavému koleni.

Nahoru
articles/oddilove_tatry_2020.txt · Poslední úprava: 2020/02/25 15:19 autor: Blanka Pechačová

CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
chimeric.de = chi`s home Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0