Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

articles:2011-urbos_dachstein [2011/05/20 20:37] (aktuální)
Adam Voldán vytvořeno
Řádek 1: Řádek 1:
 +__**Jarní Dachstein - dube 2011**__
 +V pátek 6.5. jsme původně chtěli vyrazit lézt do Jána, ale znáš to. Člověk míní a počasí mění. ​ Nakonec přehodnocujeme naše plány a vyrážíme na Dachstein kam jsme původně chtěli jet až o týden později, ale přicházející studená fronta nás donutila vyrazit o týden dřív.\\
 +Kolem jedné hodiny ráno jsme dorazili na parkoviště k Dachstein-Gletscherbahn. Ani se moc nedivíme, když na parkovišti vidíme ještě dvě auta plný Čechů a jdeme okamžitě spát.\\
 +{{:​articles:​dsc04237.jpg|}}
 +Podle původního plánu jsme chtěli vyšlápnout do hor kolem šesté hodiny, ale vstávej po čtyřech hodinách spánku a šesti hodinách jízdy. ​ Kolem osmé hodiny jsme se konečně dokopali k odchodu. Cesta k Südwandhütte utíká docela pěkně a je to taková příjemná půlhodinová procházka. Kousek za chatou nasazujeme mačky a šlapeme k nástupu Pichlweg. Libujeme si, jak jsme na to vyzráli, vyrazili jsme brzo z jara a nemusíme se nahoru sápat nějakymhnusnymsuťákem.\\
 +V jedenáct se konečně začínáme s lezenim a hned první tři délky jsou docela výživný. Začíná se položenou rampou za 3 a pak hned dvěma komíny taky za 3. Oba komíny jsou bohužel dost vyledněný a hned v tom prvním jsem málem vyvlál. Následujících pár délek je za 2 takže docela zívačka. Bohužel s orientací už to tady není tak jednoduchý,​ takže se ztrácíme a trvá nám další tři nebo čtyři délky než zase nacházíme borhák a správnej směr.\\
 +{{:​articles:​dsc04244.jpg|}}
 +Odsud nám na hřeben zbývá ještě 12 délek (Jirka je všechny poctivě počítá, nebo spíš s roustoucí nadějí vždycky hlásí kolik nám zbejvá). Cesta vede soustavou ramp, které jsou spojeny komíny. Už si tolik nelibujeme, že jsme do toho šli na jaře. Nad rampami a policemi, kterými lezeme jsou totiž další rampy a police, kterými sice nikdo neleze – zato jsou na nich hromady sněhu. Je krásné jarní odpoledne, na nebi ani mráčku a na nás doslova chčije… Z horní části stěny na nás tečou potoky vody, občas zpestřené o nějakou tu hromádku sněhu.\\ ​
 +Největší kotel je to asi ve čtrnácté délce. Byl to takovej menší výšvih nad kterym ústil vodopádek. No co se dá dělat jednoho frienda zastrčit někam, kde snad bude držet, zadržet dech a jde se na to. Po kam dosáhnu tam teče voda, ale jinudy to holt nejde. Doslova po centimetrech se mi nakonec podařilo ty tři metry mokrýho sajrajtu přelízt, ale nahoře jsem úplně vyflusanej a totálně mokrej. \\
 +Nahoru nám zbývá posledních pár délek, ale ty nám utíkaj docela příjemně mimo jiné i díky rozhovoru, který proběhl ve dvacáté délce:\\
 +\\
 +Jirka: tak mě napadá, já vlastně ještě nikdy nelez v horách…\\
 +Urboš: fak, já myslel že už máš něco nalezený..\\
 +Jirka: no jo, když si to tak vezmu tak já vlastně ještě nikdy nelez nic, co by mělo víc jak dvě dýlky…\\
 +\\
 +V osm hodin večer jsme konečně na hřebeni. Pár fotek, traverz k feratě a po ní sestup na ledovec. Celá cesta nám nakonec trvala devět hodin. V průvodci se píše šest, ale vzhledem k podmínkám v horní polovině stěny si myslim, že to ještě docela jde.\\
 +{{:​articles:​dsc04283.jpg|}}
 +Mimochodem poslední lanovka jede v 17:10. Pokud dorazíte za tmy je to docela sranda. Dovnitř vás nikdo nepustí a venku bejvá docela kosa. Naštěstí jsou tam takový vyhlídkový kukaně pro lyžujíci turisty, který jdou srazit k sobě, utěsnit a přečkat v nic noc. Ale spacáky by se docela hodily, v autě o 1100 metrů níž nás moc nezahřáli.\\
 +Urboš

Nahoru
articles/2011-urbos_dachstein.txt · Poslední úprava: 2011/05/20 20:37 autor: Adam Voldán

CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
chimeric.de = chi`s home Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0